Animation Panorama (78’27”)

THE APE MAN

Pieter Vandenabeele, Belgia, 2017, 11’11’’

OMUL-MAIMUŢĂ

Un bărbat mic, rotofei, locuieşte la ultimul etaj al unui „zgârie-nori”. În timpul zilei, e gunoier, dar, seara, el se uită la filme cu Tarzan şi visează în jungla lui luxuriantă, de pe acoperiş. Într-o zi, când aude fanfaronada agresivă a vecinului lui, el îl caută pe Tarzanul dinăuntru, pentru a o salva pe Jane de vizavi.


ZU ZAHM!

Rebecca Blöcher, Germania, 2017, 7’

PREA BLÂND!

Şapte protagonişti, blocaţi înăuntrul cutiei, sunt captivi în clişeele lor şi în rutina lor zilnică recurentă. Individualitatea lor e doar una aparentă, pentru că, mult prea uşor, autonomia lor poate fi luată, chiar dacă ei pariază cu viaţa. Dar spectacolul trebuie să continue, iar banii curg. Aplauze!


[O]

Mario Radev & Chiara Sgatti, Marea Britanie, 2017, 6’30’’

[O]

„[O]” e un film care imită natura, în modul ei de funcţionare. Animaţia ilustrează cicluri într-o lume, care e bazată în întregime pe frecvenţă sonoră şi vibraţie.


TÊTE D’OLIV…

Armelle Mecat, Franţa, 2017, 11’30’’

PĂSTREAZĂ-ŢI CAPUL PE UMERI, OLIVIER! / CAPUL LUI OLIV…

Un chimist de cincizeci de ani, Olivier, face orice ca să-şi ascundă chelia de soţia lui. Îngrijorat că ea s-ar putea să nu-l iubească aşa, cu capul pleşuv, el a creat o iscusită rutină, pentru a-l masca. Dar, într-o zi, Olivier e obligat să folosească o soluţie extremă, care s-ar putea să afecteze viaţa cuplului.


MY MAMMA IS BOSSIES

Naomi van Niekerk, Africa de Sud, 2017, 3’22’’

MAMA MEA E ÎNTR-O DOAGĂ

Mama mea e într-o doagă. Dintr-un ochi, ea plânge Puccini, iar, din celălalt, mă dojeneşte. Un melancolic film-poezie, în alb şi negru, cu nisip şi siluete, despre pierderea unei mame şi o relaţie defectuoasă între fiică şi mamă. Inspirat de poemul eponim al lui Jeanne Goosen, recitat de binecunoscuta actriţă sud-africană Elize Cawood, pe aria „O mia babbino caro” [„O, dragul meu tată”], din opera lui Puccini „Gianni Schicci”, într-o interpretare legendară a Mariei Callas, din 1955.


32-RBIT

Victor Orozco Ramirez, Germania, Mexic, 2018, 7’45’’

32-RBIT

Bunica mea era convinsă că singurul animal care a făcut aceeaşi greşeală de două ori este fiinţa umană, iar eu sunt convins că totul poate fi reparat cu „CTRL+Z” [combinaţie de taste cu efect „Undo”, a anula]. Un scurtmetraj-eseu despre propriul meu Internet, o lume paralelă, în care pierderea memoriei, erorile, supravegherea şi dependenţa pătează totul şi pe toţi.


ФРИДОМ

Mircea Bobînă, Moldova, România, 2018, 4’24’’

LIBERTATE

Oamenii sunt nemulţumiţi de liderii lor şi vor să se elibereze. Când se face o schimbare, ei ar trebui să-şi recupereze libertatea. Dar, cumva, nu şi-o recuperează.


ONE AFTER THE OTHER

Nicolas Pégon, Franţa, 2018, 13’

UNUL DUPĂ CELĂLALT

Un documentar despre viaţa de zi-cu-zi a lui Grant Sabin, un tânăr talent al muzicii „blues” din America.


ŽLTÁ

Ivana Šebestová, Slovacia, 2017, 6’45’’

GALBEN

„Galben” e un scurtmetraj de animaţie, care spune povestea metaforică a tinerei cântăreţe de operă Viola. Speriată de orice e galben, însorit şi spontan, ea se ascunde în umbre triste, violete. Îşi va găsi ea drumul spre fericire? „Galben” e o poveste metaforică a tinerei femei care se zbate între auto-control şi spontaneitate, durere şi bucurie, între violet şi galben. Violetul reprezintă efortul ei şi auto-controlul. Ea e o cântăreaţă de operă şi iubeşte muzica, dar, de dragul carierei ei, îşi sacrifică dorinţele, bucuria şi energia vitală… Îşi pierde, literalmente, răsuflarea.


FUSE

Shadi Adib, Germania, 2018, 7’

FITIL

O capcană pentru şoareci se închide, o piaţă se trezeşte. Un grup de bărbaţi discută aprins cum să omoare animalul din cutia mică. Unul după altul, ei încearcă să-şi întreacă unul altuia fanteziile sadice şi chiar sugestia unui străin de a lăsa creatura liberă se dovedeşte a fi o manipulare bolnavă. Dar, pe măsură ce jocul macabru se desfăşoară şi scapă de sub control, atât victima, cât şi torţionarul vor avea aceeaşi soartă.