COMPETIȚIA INTERNAȚIONALĂ

Competiția Internațională I

TRIAL

Brothers Lynch, Marea Britanie, 2016, 15’

Trial

ÎNCERCARE

O procedură de pionierat de transfer de memorie oferă unui soldat tetraplegic șansa unei noi vieți… dar cu un preț teribil.


SANDRA

Carlo Francisco Manatad, Filipine, 2015, 15’02’

Sandra

SANDRA

Un grup de fete excentrice sunt închise într-o pseudo-comunitate de fete în care violența și prietenia se împletesc într-un mod nefiresc.


MALESH

Ivan Bakrac, Serbia, 2016, 20’

Malesh

MASCULII

O poveste despre o lume pe cale să dispară, formată din patru femei, în inimile cărora se dă o bătălie între dorința de a-și extinde familia și libertatea pe care o cunosc numai în imaginația lor. Într-o lume a bărbaților, o femeie care nu poate lăsa ceva în urma ei este fie exilată, fie alege ea însăși exilul. Mama, eroina filmului, a ales un ultim exil, luând cu sine cele trei fiice. Situația scapă de sub control la a douăzecea zi de naștere a fiicei celei mai tinere, când lupta Mamei atinge apogeul și eșecul, în același timp.


ROUND TRIP: MARY

Zharko Ivanov, Macedonia, 2015, 9’47’’

Round trip mary

CĂLĂTORIE DUS-ÎNTORS: MARIA

Într-un mic sat, o tânără văcăriță își stânge laolaltă cireada și se pregătește pentru o călătorie la oraș. Pe drum, întâlnește oameni diferiți, în diferite decoruri. În oraș, este atrasă de clădirea cinematografului și de afișele cu filme. Fata intră în cinematograf pentru prima dată…


BITCHBOY

Måns Berthas, Suedia, 2016, 15’

Bitchboy

TÂRÂTURA

Lukas, un tânăr pasionat de muzica „metal rock”, merge să-și vadă, la spital, bunicul decedat recent. În ciuda legăturii de sânge, nu vrea ca bătrânul să fie înmormântat în cavoul familiei. Secrete întunecate ies la lumină, iar, atunci când se ivește ocazia, Lukas caută să se răzbune.


WELEER

Robbe Maes, Belgia, 2015, 15’

Weleer

O DATĂ

„O dată” spune povestea creșterii și a decăderii unei întregi societăți de carton. E despre o construcție de la zero, despre nostalgie după „viața la țară” și despre intrigile dintre săteni, într-o perioadă de criză.


Competiția Internațională II

IL SILENZIO

Farnoosh Samadi & Ali Asgari, Italia, 2016, 15’

Il silenzio

TĂCEREA

Fatma și mama ei sunt refugiate kurde în Italia. În timpul unei consultații medicale, Fatma trebuie să traducă ceea ce medicul îi spune mamei ei, însă tânăra nu spune nimic…


DIE SPUREN MEINES BRUDER

Moritz Mayerhofer, Germania, 2015, 14’23’’

Die spuren meines bruder

URMELE FRATELUI MEU

Max jelește moartea fratelui său, încercând cu disperare să-i înlocuiască dispariția. Dar băiatul se îndepărtează din ce în ce mai mult față de familia lui. Următorul dezastru e doar o chestiune de timp…


A COUNTRY OF TWO

Neritan Zinxhiria, România, Grecia, Albania, 2016, 9’

A country of two

ȚARA CELOR DOI

În 1991, după mai bine de patru decenii de opresiune și izolare, regimul totalitar comunist din Albania cade, lăsându-și poporul expus lumii noi. Criza refugiaților se răspândește de-a lungul Europei, în Germania, Italia și Grecia. Unii au reușit să-și creeze o nouă viață, alții nu. Shpetim și Fatbardha erau împreună. Ei au decis că meargă pe jos din Albania în Grecia, pentru a-și trăi iubirea acolo. 25 de ani mai târziu, fiul lor traversează aceeași distanță, de data aceasta, din Grecia în Albania.


AL PELAE

Óscar de Julián, Spania, 2015, 21’

Al pelae

AL PELAE

Prea multe amintiri pentru doar un singur om.


TIZNAO

Andrés Farías Cintrón, Cuba, Republica Dominicană, 2015, 16’

Tiznao

TIZNAO

În timp ce un uragan amenință orașul, Lubrini, un dansator de cabaret din Havana, e în căutarea camaradului său, Ulises, care a dispărut în Havana. Treptat, amenințarea și lăcomia îl împing pe Lubrini în derivă, într-un oraș întunecat și plin de disperare.


EU QUERIA SER ARREBATADA, AMORDAÇADA E, NAS MINHAS COSTAS, TATUADA

Andy Malafaia, Brazilia, 2015, 16’30’’

Eu queria ser tatuada

AŞ VREA SǍ FIU FERMECAT, ÎNDRĂGOSTIT LULEA ŞI TATUAT PE SPATE

Silvana vrea sǎ scape.


Competiția Internațională III

CON TODAS NUESTRAS CAMARAS

Miguel López Beraza, Ungaria, Spania, 2016, 27’

Con todas nuestras cameras

CU TOATE CAMERELE NOASTRE DE FILMAT

De câte camere de filmat e nevoie pentru a înfățișa viața unui om? Sandor vinde camere de filmat vechi, la periferia Budapestei; rutina sa zilnică e pe cale să se schimbe datorită unei propuneri neobișnuite.


GIBBERISH

Nathalie Biancheri, Italia, Marea Britanie, 2016, 12’40’’

Gibberish

PĂSĂREASCĂ

Limba se dezintegrează în sunete sparte, atunci când o Mamă și Fiica ei nu reușesc să comunice, în timpul ultimului Crăciun petrecut împreună. În Ajunul Crăciunului, după un an tăcut de absență, o fiică se întoarce acasă. Fiindu-i frică să n-o piardă, fiindu-i frică de ea, mama sa încearcă să doboare zidul de secrete și minciuni al fiicei sale. Un portret al neînțelegerii și al ocaziei ratate, atunci când cuvintele trosnesc și pălesc, ca o frecvență stricată ce nu-și atinge niciodată destinația.


DIYARIYEK

Muhammed Seyyid Yıldız, Turcia, 2015, 9’

Diyariyek

UN CADOU

Într-o casă în care niște oaspeți importanți sunt așteptați, o fetiță vrea să-i cumpere unuia din ei un cadou mic, din banii economisiți de ea. Pentru că pierde cadoul pe care l-a cumpărat cu zbucium, fetița se va întoarce acasă un adult.


FINNISH MIDSUMMER 2169

Anssi Kasitonni, Finlanda, 2016, 9’45’’

Finnish midsummer 2169

SOLSTIȚIUL VERII FINLANDEZE, 2169

În anul 2169, o eclipsă de soare se va produce în timpul ajunului solstițiului de vară, în Finlanda. Asta schimbă viața unei anume femele de liliac-vampir.


SYN

Philip Sotnychenko, Ucraina, 2015, 16’40’’

Son

FIUL

În timpul crizei politice din țară, un cuplu tânăr trece printr-un divorț. Mama intenționează să emigreze cu fiul ei, însă tatăl copilului refuză să-și dea acordul.


RAISA

Pavel Cuzuioc, Austria, Republica Moldova, România, 2015, 15’

Raisa

RAISA

Moldova. Într-o zi geroasă de iarnă, o tânără călătorește de la sat la o adresă din oraș, la care nu mai fusese înainte. Acolo, ea speră să obțină ceva ce îi poate influența viitorul. Raisa pornește, la răsăritul soarelui, către stația de autobuz.O lungă călătorie cu autobuzul o duce în oraș și la casa unui străin. E o călătorie decisivă în necunoscut. O femeie mai în vârstă îi deschide. N-ai programare? Puteai măcar să suni. Nu e nevoie să plătești, sunt pe gratis. Dar Raisa e pusă pe o listă de așteptare. Un portret redat meticulos, foarte pătrunzător, al unui moment crucial din viața unui supraviețuitor. Scenariul e bazat pe scrierile non-ficționale ale Aureliei Zavtoni.


Competiția Internațională IV

LA VOCE

David Uloth, Canada, 2015, 22’

La voce

FĂRĂ VOCE

Edgar lucrează într-o măcelărie de porci. Iubește opera și o iubește pe Ginette, stripteuza visurilor lui. Edgar e pe cale s-o ceară în căsătorie când o surprinde culcându-se cu șeful ei. Șocat, își pierde vocea și, din păcate, își aude propria voce ca a uneia de porc.


FANTASIA

Teemu Nikki, Italia, Finlanda, 2016, 9’

Fantasia

FANTEZIE

Un băiat de la țară nu vrea să mănânce cartofi. Vrea ceva mai exotic.


GARÁZS INVENTORY

Alyx Ayn Arumpac, Ungaria, Filipine, 2015, 11’41’’

Garazs inventory

INVENTARIU DE GARAJE

Într-un orășel din nordul Ungariei, garajele au devenit locuri ale rebeliunii împotriva monotoniei vieții repetitive de zi cu zi. Fimul explorează viețile din interiorul garajelor unui oraș uitat de lume și arată zbuciumul subtil din zona rurală a Ungariei, unde, precum fumul ce se varsă afară dintr-o uzină chimică din apropiere, o anume atmospferă de resemnare colectivă umple aerul.


UNDER THE SUN

Qiu Yang, China, Australia, 2015, 18’57’’

Under the sun

SUB SOARE

Are loc un incident, două familii se ceartă. Nimic nu e nou sub soare.


UMOWA

Ewa Smyk, Polonia, Marea Britanie, 2015, 5’

The deal

ÎNȚELEGEREA

Animație stop-cadru despre aranjarea căsătoriilor din anii 1950-1960, la granița de est a Poloniei. Scenariul e bazat pe o parte din jurnalul lui Mikołaj Smyk, bunicul regizoarei. Obiectele biografice folosite în animație, precum o basma autentică, cărți poloneze și rusești, copia jurnalului lui Mikołaj Smyk și fotografii, ajută la plasarea poveștii în mediul ei originar și exprimă atmosfera timpului redat. „Înțelegerea” e o meditație personală asupra amintirilor de familie și reprezintă călătoria de descoperire prin arhive, făcând uneori apel la obiecte cu care regizoarea a fost familiară, într-o încercare de a-și reaminti sentimentele și amintirile personale atașate acelor obiecte.


VIENTO

David Argüelles Redondo, Spania, 2016, 12’50’’

Viento

VÂNT

Un bărbat s-a reîntors în locul unde s-a născut… O lampă cu petrol atârnând dintr-un cârlig, iluminând, pe timpul nopții și al zilei, principala intrare în sat… O carte… și vântul, mereu vântul învăluindu-le pe toate.