COMPETIȚIA INTERNAȚIONALĂ

Competiția Internațională I (72’)

FLAFI

Lee Filipovski, Canada/Serbia, 2016, 24’

FLAFI - still

PUFOSUL

O familie de trei persoane își face bagajele, pentru a emigra din Belgrad, în Canada. Când „Pufosul”, un ursuleț de pluș gigant, primit premiu, apare la ușă, părinții trebuie să decidă dacă au sau nu loc pentru noul prieten al fiicei lor.


MORDECHAI

Benjamin Bee, Marea Britanie, 2017, 14’

MORDECHAI

Daniel, un evreu ultra-ortodox, nu și-a mai văzut fratele geamăn, Mordechai, de ani de zile; „alegerile de viață” ale lui Mordechai au fost un pic prea mult pentru familia lui. Dar, astăzi e ziua în care tatăl lor e înmormântat… „Mordechai” e o fabulă amuzantă și emoționantă despre familie, credință și rolurile pe care le jucăm. Acest scurtmetraj își desfășoară acțiunea în jurul unei familii tradiționale de evrei ultra-ortodocși din nord-estul Angliei. A fost realizat cu ajutorul și susținerea comunității ultra-ortodoxe de acolo. Filmul îi are în rolurile principale pe membri ai comunității ortodoxe, jucând pentru prima dată într-un film.


INDIÁN

Balazs Simonyi, Ungaria/Franța, 2016, 29’

INDIAN

La sfârșitul anilor ’70, undeva în spatele Cortinei de Fier, un tânăr experimentează viața sumbră și strictă a unei tabere de pionieri. Galambos, al cărui nume înseamnă „porumbel”, e un adolescent naiv, puternic influențat de fascinația tatălui său pentru amerindieni. Lumea lui imaginară contrastează cu realitatea comunistă de zi-cu-zi. Își așteaptă tatăl să se întoarcă. Dorul pentru Vestul Sălbatic din Europa de est, în anii ’70 nici măcar nu era suficient…


L’ODEUR APRÈS LA PLUIE

Sara Bourdeau, Canada, 2016, 20’

MIROSUL DE DUPĂ PLOAIE

Claire, o văduvă recent pensionată, își împarte casa de la suburbii cu sora ei, Gisele. Într-o zi arzătoare de vară, Julien, o veche iubire, apare pe neașteptate, cu intenția de a o recuceri pe Claire. Dovadă că viața nu încetează niciodată să ne uimească.


A BRIEF HISTORY OF PRINCESS X

Gabriel Abrantes, Portugalia/Franța/Regatul Unit, 2016, 7’

O SCURTĂ ISTORIE A PRINȚESEI X

O istorie supraîncărcată a scandaloasei sculpturi „Prințesa X” a lui Constantin Brâncuși, un falus futurist din bronz, de fapt, un portret-bus al la fel de scandaloasei stră-strănepoate a lui Napoleon, Maria Bonaparte.


Competiția Internațională II (90’)

AMBI

Marija Apcevska, Macedonia, 2017, 20’

AMBI

Încă o noapte oarecare pentru Deno și Sara, continuându-și rutina obișnuită. Doar că, de data asta, pe măsură ce tensiunea crește, se naște o hotărâre care poate pune în discuție viitorul lor. „Ambi” vă face martori la cele mai întunecate nopți și la dimineți dulci-amare, la pierderea inocenței și la dorul de tandrețe ale celor doi copii, forțați să crească prea repede.


FATIMA MARIE TORRES AND THE INVASION OF SPACE SHUTTLE PINAS 25

Carlo Francisco Manatad, Filipine, 2016, 16’30’’

FATIMA MARIE TORRES ȘI INVAZIA NAVEI SPAȚIALE PINAS 25

Plasat în timpul lansării primei nave spațiale din Filipine: un cuplu obișnuit de bătrâni, care locuiește la suburbie, încearcă să-și vadă de treabă în timpul acestei zile ciudate.


DANSE, POUSSIN

Clémence Dirmeikis, Franța, 2016, 13’

DANSEAZĂ, PUI

Louise, o fetiță de opt ani, și tânăra sa mamă, Marianne, sunt foarte apropiate de obicei. Dar, într-o seară de „fest-noz” [„festivalul nopții”] (dans tradițional breton), relația lor se schimbă din cauza dansului și a unui dansator tulburător. Louise se simte pierdută.


VACIO

Sergio Martínez, Spania, 2016, 16’

VID

Luna luminează, dar ea nu are lumină. Luna face totul să se întâmple, dar nimic nu se întâmplă în ea. Luna iese în oraș cam în fiecare noapte… sperând să-și umple golul.


TRAUERWEIDEN

Natalia Sinelnikova, Germania, 2017, 24’29’’

SĂLCII PLÂNGĂTOARE

Un terapeut moare în circumstanțe misterioase. Nimeni nu știe cum și de ce. La o ceremonie de comemorare iudeo-rusească, fiica lui, familia și foști pacienți se adună să-și împărtășească pierderea. Totuși, nimeni nu pare să fi fost apropiat de cel decedat. Tot mai mult, se ridică întrebarea pentru cine jelesc invitații, de fapt: pentru mort, pentru căminul pierdut sau, pur și simplu, pentru ei înșiși? Un rabin îndrăgostit, o fiică ce a dat greș și un bărbat pregătit să facă orice pentru a continua să facă terapie: invitații la ceremonia de comemorare a unui terapeut stins din viață jelesc mult mai mult pentru ei înșiși decât pentru mort.


Competiția Internațională III (95’)

صدْع

Mu’taz Salloum, Liban, 2017, 16’28’’

RUPTURĂ

Pentru a-și îmbogăți un personaj din piesa pe care o scrie, May se internează într-un spital de boli mintale cu ajutorul lui Radwan, ceea ce face relația lor deja complicată chiar mai rea.


KOMMITTÉN

Jenni Toivoniemi, Gunhild Enger, Suedia/Finlanda/Norvegia 2016, 14’

COMITETUL

Are loc o colaborare nordică. Trei delegați din Suedia, Norvegia și Finlanda se adună în Lapland, pentru a hotărî asupra unei opere de artă, care urmează să fie plasată acolo unde cele trei granițe se întâlnesc geografic. Dar comitetului i se pregătește o surpriză. În locul unei sculpturi, artistul însărcinat cu lucrarea își prezintă ideea lui de „dans nordic”. Delegații se confruntă cu adevăratele provocări ale unui proces democratic de luare a deciziilor. Există ceva asupra căreia ei să se pună de acord ca fiind o „mișcare nordică”?


SHOP OF THE ETERNAL LIFE

Yizhou Xu, China/Statele Unite ale Americii, 2016, 22’50’’

MAGAZINUL VIEȚII VEȘNICE

În Republica chineză, un tânăr disperat își amanetează inima și sufletul, pentru a-și salva soția bolnavă. Douăzeci de ani mai târziu, în noua Chină a lui Mao, el își dă seama că e prins în capcana unui ciclu fără sfârșit al istoriei, în care se întoarce să revendice ceea ce îi aparține de drept. S-ar putea să fie prea târziu să ia înapoi lucru pentru care venise.


EAT ME!

Ilina Perianova, Bulgaria/Estonia/Germania, 2016, 20’56’’

MĂNÂNCĂ-MĂ!

O frumusețe aeriană e transformată de viziunea ei de mâncare care cântă și dansează. Cum se comportă oamenii unii față de alții e oglindit în felul în care ne purtăm față de mediul nostru și față de hrana noastră. De aceea, „Mănâncă-mă” se concentrează pe atitudinea noastră față de mâncare, conținutul ei dubios și risipa alimentară, prin prisma unei relații deformate.


LYPSO

Vincenzo Capaldo, Italia, 2017, 20’

LYPSO

„Lypso” e un fost DJ, un însingurat de patruzeci de ani, care trăiește de capul lui, captiv în rutina sa de pe insula Ischia; până când o întâlnire întâmplătoare cu o fată va duce la o schimbare inexorabilă.


Competiția Internațională IV (86’)

GAZE

Farnoosh Samadi, Iran/Italia, 2017, 14’28’’

PRIVIRE

Pe drumul ei de întoarcere de la muncă, o femeie e martoră la ceva ce se întâmplă în autobuz și trebuie să se hotărască dacă destăinuie sau nu.


FUERA DE TEMPORADA

Sabrina Campos, Argentina, 2017, 23’

EXTRA-SEZON

Vera și Bruno au avut o aventură în trecut, dar nu au trecut, cu adevărat, peste asta. Nu s-au mai văzut, până când, cu câteva veri mai târziu, se întâlnesc din întâmplare într-o casă la țară, în Bella Vista, pentru o săptămână departe de oraș. Vera e actualmente singură, dar Bruno iese cu Sofia, sora prietenei ei, Flor, proprietara casei. Niciunul din prietenii din grup nu știe despre relația lor și amândoi hotărăsc tacit ca lucrurile să rămână așa. Sunt zguduiți de impactul întâlnirii, un întreg sfârșit de săptămână e înaintea lor.


SWEET BLOOM OF NIGHT TIME FLOWERS

Rifyal Giffari, Singapore, 2016, 15’

DULCEA ÎNFLORIRE A FLORILOR DE NOAPTE

Wendy Ling, o tânără cutezătoare, intră într-o clădire abandonată, cu un singur plan în minte: să zărească, în sfârșit, o fantomă. Totuși, se evaporează, când e surprinsă de neașteptata prezență a unei femei misterioase, care o spionează pe Wendy. Acasă, ea se confruntă cu o mama care nu înțelege obsesiile nocturne ale fiicei ei. Cu toate acestea, în următoarea zi, Wendy primește un telefon și trebuie, astfel, să decidă care-i va fi viitorul…


NAGRADA

Lidija Mojsovska, Macedonia, 2017, 16’

PREMIUL

Poveste despre un copil albanez musulman, de 10 ani, care se hotărăște să participe la o competiție religioasă, organizată de școala lui, în onoarea sărbătorii creștine de Bobotează, pentru a obține premiul de 10.000 de dinari și pentru a-și ajuta frățiorul, care e bolnav.
Într-o zi, Arben găsește un anunț de concurs, pe ușa din față a școlii. El se hotărăște să ia parte la concurs. Curând după aceea, mama lui află de planul lui și nu-l va lăsa să meargă, spunând că această competiție nu e pentru ei. Oricum, Arben fuge de acasă și se duce la competiție. Intră în sala de sport, unde noi vedem atmosfera prin ochii lui: directoarea ținând un discurs publicului, o piscină de plastic și copii competitori. În timpul unei conversații între copii competitori, pe subiectul ce își vor cumpăra, în cazul în care câștigă premiul, Arben le va dezvălui că el ar da banii frățiorului lui bolnav. Mai târziu, se întâmplă ca cel mai norocos, cel care prinde crucea, e Arben. Dar, atunci când vine vorba de mama lui albaneză musulmană, care poartă văl pe cap și care venise în sala de sport ca să-și aducă înapoi acasă fiul, directoarea decide să nu-i dea premiul lui și să repete aruncarea crucii încă o dată, acum doar pentru macedonieni. În cele din urmă, în timp ce Fatmira îl învinovățește pe Arben pentru fapta lui, unul dintre copii, cel care a prins crucea a doua oară, va fugi afară și îi va înapoia premiul. Această poveste accentuează gândirea sinceră și pură a copiilor, în fața lumii diviziunilor, în care trăiesc adulții.


VALENTINA

Estevão Meneguzzo, André Felix, Brazilia, 2016, 17’

VALENTINA

Pe măsură ce o tânără arhivistă lucrează la reasamblarea unei pelicule de film de mult pierdute, viața ei emoțională se învârte într-o stare formidabilă, ce e oglindită în degradarea cadrelor asupra cărora lucrează cu atât de multă migală.